تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

تجلیل از ۲۰ مادر برگزیده چهارمین رویداد ملی «شکوه مادری»

  • کد خبر: ۲۰۳۸۸۷
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
تجلیل از ۲۰ مادر برگزیده چهارمین رویداد ملی «شکوه مادری»
همزمان با ایام باسعادت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اختتامیه چهارمین دوره رویداد ملی «شکوه مادری» با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار و از ۲۰ مادر نمونه کشور که با داشتن کمتر از ۴۰ سال، بیش از سه فرزند دارند تجلیل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رویداد ملی «شکوه مادری» که به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی اجرایی شده، گامی در جهت ترویج فرهنگ فرزندآوری و حمایت از جایگاه مادری در کشور است که با هدف کمک به جوانی جمعیت با تقویت نقش آفرینی خانواده‌ها پایه گذاری شده است.

اختتامیه چهارمین دوره این رویداد عصر دیروز در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد و مادران برگزیده با حضور تولیت آستان قدس رضوی تجلیل شدند.
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در این مراسم گفت: از مسائل و دغدغه‌های حوزه جمعیت، عدم رغبت به فرزندآوری و موضوع بحث تکریم جایگاه مادری است که طی سال‌های اخیر این جایگاه و رسالت اصلی مادران تضعیف شده است. یکی از اهداف رویداد شکوه مادری این است که بتوانیم جایگاه زن را مبتنی بر رسالت اصلی در اذهان عمومی فرهنگ سازی کنیم و در راستای ارتقاء آن بکوشیم.

فاطمه دژبرد گفت: آمار ارائه شده در رصدخانه جمعیتی وزارت کشور از تنزل جمعیت کشور حکایت دارد؛ لذا از دیگر اهداف طرح شکوه مادری ترویج فرزندآوری توسط شبکه‌های مردمی است.

وی افزود: قوانین نوشته شده در بحث بهبود جمعیت در کشور‌هایی که این تجربه را داشته اند نشان داده است که این قوانین فقط در حدود ۲۵ درصد موفقیت آمیز بوده است، اما این کار‌ها فقط در جایی تاثیرگذار بوده که خود مردم دغدغه‌مند بوده‌اند بنابراین هدف دوم رویداد شکوه مادری این است که بتوانیم شبکه سازی انجام بدهیم تا خود مردم و زنانی که عامل فرزندآوری هستند بتوانند مروج فرزندآوری باشند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت: این رویداد از سال ۹۹ شروع شده است و در حال حاضر چهارمین رویداد در حال برگزاری است که طی این مدت بیش از ۸۸ هزار مادر عضو این رویداد شده‌اند. شاخصه اصلی ما در این رویداد داشتن حداقل سه فرزند برای مادران زیر سن ۴۰ سال است و شاخصه دوم ما داشتن فعالیت اجتماعی در کنار رسالت مادری است. همانطور که مقام معظم رهبری چند روز پیش در جمع هزاران نفر از مادران بیان داشتند امتداد نقش مادری در جامعه برای حل مسائل جامعه داشته باشند که این از اهداف ما بوده است و بر همین اساس فراخوان انتشار یافته است.

وی گفت: امسال چند بخش دیگر به رویداد شکوه مادری افزوده شد، یکی تکریم و تجلیل از مادران مقاومت بوده است که امشب افتخار میزبانی از ۲۰ مادر شهید و همسر شهید را به عنوان مادرانی که الگو و نماد مقاومت هستند، داریم و مادرانی که امشب میزبان آن‌ها هستیم کسانی هستند حداقل سه فرزند دارند و در فعالیت‌های اجتماعی نیز مشارکت دارند.

وی ادامه داد: بخش دیگر مادران نیز کنشگران حوزه جمعیت هستند، کسانی که دغدغه‌مندانه و خودجوش در حوزه جمعیت فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به جمعیت ۸۸ هزار نفری عضو رویداد شکوه مادری گفت: قالب این مادران دارای تحصیلات عالی هستند و حدود ۱۰ درصد از آن‌ها در سطح دکترا، فوق لیسانس و سطح ۴ حوزه هستند. ۳۶ درصد لیسانس و سطح ۲ حوزه هستند، ۴۵ درصد سطح ۱ حوزه و فوق دیپلم هستند و ۱۹ درصد زیر دیپلم هستند که این افراد غالباً دارای شش و هفت فرزند هستند و وظایف مادری برخی فرصت‌ها را از آن‌ها گرفته است.

وی با اشاره به دستاورد‌های رویداد شکوه مادری طی ۴ سال گذشته گفت: خوشبختانه موج آفرینی خوبی در این زمینه شکل گرفته است و هرگاه فراخوان شکوه مادری منتشر می‌شود درخواست‌های زیادی داریم که نشان از آن است که هرگاه پرچم حضرت رضا علیه السلام بلند می‌شود مردم دغدغه‌مند موج آفرینی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->